Od letošního školního roku naše gymnázium využívá dvě nové jazykové laboratoře vybavené technologií Robotel pro výuku cizích jazyků. V rámci projektu iRop, z něhož byly učebny hrazeny, se naše škola zavázala ke sdílení zkušeností s těmito učebnami se žáky z okolních základních škol. Ve čtvrtek 4. dubna tedy navštívilo gymnázium více než třicet žáků 8. tříd z Dačic, Kunžaku, Nové Říše a Jemnice, aby na vlastní kůži zakusili výuku angličtiny v moderně vybavené jazykové laboratoři. Žáci si během dvou vyučovacích hodin vyzkoušeli práci se sluchátky a mikrofonem, dialogy ve dvojicích, které se různě obměňovaly a do nichž učitel mohl vstupovat prostřednictvím vlastního zařízení se sluchátky a mikrofonem, a řadu dalších aktivit: poslech, řešení anglických kvízů či nahrávání vlastního projevu, který si potom mohli studenti také poslechnout, což byl pro většinu z nich nový, a nutno podotknout, že i silný zážitek. A co na to říkali žáci sami?

Projekt „Kombinované učebny pro výuku cizích jazyků a IVT včetně rekonstrukce školní počítačové sítě“ je spolufinancování Evropskou unií

„Přijde mi zajímavé, jak člověk může poslouchat svůj hlas v nahrávce. Rozhodně si myslím, že je to naučné, protože když člověk slyší svůj hlas v jiném jazyce, může ho potom lépe zdokonalovat.“ „Líbilo se mi poslouchat sám sebe, protože tím můžu vědět, v čem dělám chybu.“ „Mně se nejvíce líbilo mluvení s ostatními, bylo to zábavné a hlavně jsem se něco přiučila. Ale nelíbilo se mi poslouchání mého hlasu, jelikož svůj hlas nerada poslouchám, natož v angličtině.“ „Mně se líbí ta komunikace mezi žáky, nemusíme se přemisťovat a slyšíme se. Ty úlohy jsou také dobré. Každý si může pracovat svým tempem a není vázaný na ostatní.“

Další setkání žáků partnerských základních škol v multimediálních učebnách se uskuteční ve čtvrtek 6. června.

Mgr. Petra Mašátová