
Cesta ke svobodě: Pád komunistického režimu v Československu
vloženo před 2 dny 1 minuta ke čteníStudenti studentům. I tak by se dal nazvat projekt Katedry společenských věd Jihočeské univerzity, který na gymnáziu připomněl listopadové ...
Kritéria přijímacích zkoušek do čtyřletého i osmiletého gymnázia pro rok 2025/2026 jsou zveřejněna na webové úřední desce školy. Najdete je také na stránce Gymnázium/Studium/Přijímací zkoušky.
Každý rok investujeme finanční prostředky do obnovy našeho majetku. Pravidelně modernizujeme počítače a softwarové vybavení. Na jaře 2024 jsme začali budovat přístavbu školy s odbornými učebnami, laboratoří robotiky, odpočinkovou zónou a knihovnou.
V budově gymnázia se na čtyřech podlažích nachází patnáct učeben, jež jsou moderně zařízeny didaktickými pomůckami a jejichž vybavení v oblasti digitálních technologií je nadstandardní.
Studentům je k dispozici 12 kmenových tříd, 11 učeben s interaktivní technikou, 2 počítačové učebny, 2 multimediální učebny s technologií Robotel pro výuku cizích jazyků, 3 odborné učebny pro výuku přírodních věd (biologie, chemie a fyziky) s projektorem a plátnem, 1 odborná učebna pro výuku výtvarné výchovy s projektorem a plátnem, mobilní třída s 24 iPady a s 24 macbooky, apple tv v každé učebně, 4 3D tiskárny Průša mini a sada 12 VR brýlí pro výuku prostřednictvím virtuální reality. Internetové připojení v celé budově je samozřejmostí. Školní internetová televize G-one.tv využívá pro svou práci televizní studio v přízemí. Součástí školy jsou také dvě tělocvičny, jídelna a venkovní víceúčelové hřiště.
Projekt „Vybudování laboratoře biologie a chemie včetně kabinetu“ (reg. č. CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0012580) je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je vybudování moderní laboratoře biologie a chemie včetně vybavení kabinetu odpovídajícímu současnému vývoji a moderním výukovým metodám pro praktické i teoretické vyučování tak, aby umožňovala rozšíření nových forem výuky a zvýšila zájem studentů o výuku přírodních věd, technických a řemeslných oborů a práci s digitálními technologiemi.
Nová laboratoř, která se na gymnáziu budovala během července a srpna 2020, je určena především pro výuku přírodovědného praktika a laboratorní techniky. Jistě ale najde využití i pro zpestření výuky přírodovědných předmětů, jako jsou biologie, chemie či fyzika. V laboratoři se nachází šestnáct pracovních míst pro žáky, kteří zde mohou sami provádět různé experimenty, sestavovat aparatury, mikroskopovat, pracovat s měřicím systémem Pasco apod. Vyučující má v laboratoři možnost využívat počítač, vizualizér i interaktivní dotykový panel a novou moderní digestoř, která je velkým přínosem pro provádění především demonstračních pokusů.
Projekt „Kombinované učebny pro výuku cizích jazyků a IVT včetně rekonstrukce školní počítačové sítě“ byl předložen v rámci 32. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu„Infrastruktura středních a vyšších odborných škol“ v prioritní ose 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů, a je spolufinancován Evropskou unií.
V projektu šlo o vybavení dvou kombinovaných učeben pro výuku cizích jazyků a předmětu IVT na Gymnáziu Dačice do srpna 2018. (Jeho součástí byla i úprava venkovního prostranství pro příjemnější trávení volného času a pořízení jedné kompenzační pomůcky – schodolezu.) V rámci projektu byla také navázána spolupráce s pěti základními školami, která má za úkol posílit rozvoj konkrétních klíčových kompetencí u žáků partnerských škol, a spolupráce s jedním zaměstnavatelem, jež zajišťuje propojení výstupů projektu s praxí.
Hlavním cílem projektu je zkvalitnění výuky a rozvoj klíčových kompetencí žáků, konkrétně práce s digitálními technologiemi a komunikace v cizích jazycích, což je zajištěno především díky novému vybavení, které plně odpovídá požadavkům na moderní způsob výuky.
Specifickými cíli projektu jsou například modernizace a digitalizace výuky informatiky a cizích jazyků včetně zapojení nových výukových metod, zvýšení využívání moderních informačních a digitálních technologií při výuce, zvýšení zájmu o studium informatiky a cizích jazyků na našem gymnáziu, zkvalitnění přípravy studentů v oblasti cizích jazyků a informačních a digitálních technologií pro další studium na vysoké škole, zlepšení uplatnitelnosti studentů na trhu práce či přiblížení výuky požadavkům praxe prostřednictvím spolupráce s potenciálním zaměstnavatelem.
Studenti studentům. I tak by se dal nazvat projekt Katedry společenských věd Jihočeské univerzity, který na gymnáziu připomněl listopadové ...
Cambridgeské jazykové zkoušky letos úspěšně složila třetina všech našich maturantů! Jak to probíhalo, se dozvíte v článku paní ...
Životní cesty absolventů Gymnázia Dačice bývají často nevyzpytatelné. Například Pavla Gellnera zavedla ta jeho až do týmu formule 2. V ...
Jsou tradice a TRADICE. Volejbalový turnaj v předvánočním týdnu na GD patří mezi ty s velkým T. Kromě skvělých sportovních výkonů je ...
Je to zhruba tak, jak by řekl mistr Yoda: Strach je cesta k temné straně. Strach vede ke hněvu, hněv k nenávisti a nenávist k utrpení. A ...
Soutěž o nejlepší výukový model vytisknutý na 3D tiskárně už třetím rokem pořádala pod vedením Luboše Běhálka, proděkana fakulty ...