Média, komunikace a veřejná prezentace
vloženo před týdnem 1 minuta ke čteníJak fungují média? Jak vznikají zprávy? Jak komunikovat s veřejností a jak se orientovat v informačním prostoru? Také tato témata řešil ...
Společenskou událostí tohoto týdne je bezesporu ples oktávy v kulturním domě v Hříšici. Začíná v pátek v 19 hodin. Tak se hoďte do gala a přijďte včas. Oktáva je malá, ale tohle bude velké!
Každý rok investujeme finanční prostředky do obnovy našeho majetku. Pravidelně modernizujeme počítače a softwarové vybavení. Na jaře 2024 jsme začali budovat přístavbu školy s odbornými učebnami, laboratoří robotiky, odpočinkovou zónou a knihovnou.

V budově gymnázia se na čtyřech podlažích nachází patnáct učeben, jež jsou moderně zařízeny didaktickými pomůckami a jejichž vybavení v oblasti digitálních technologií je nadstandardní.
Studentům je k dispozici 12 kmenových tříd, 11 učeben s interaktivní technikou, 2 počítačové učebny, 2 multimediální učebny s technologií Robotel pro výuku cizích jazyků, 3 odborné učebny pro výuku přírodních věd (biologie, chemie a fyziky) s projektorem a plátnem, 1 odborná učebna pro výuku výtvarné výchovy s projektorem a plátnem, mobilní třída s 24 iPady a s 24 macbooky, apple tv v každé učebně, 4 3D tiskárny Průša mini a sada 12 VR brýlí pro výuku prostřednictvím virtuální reality. Internetové připojení v celé budově je samozřejmostí. Školní internetová televize G-one.tv využívá pro svou práci televizní studio v přízemí. Součástí školy jsou také dvě tělocvičny, jídelna a venkovní víceúčelové hřiště.

Projekt „Vybudování laboratoře biologie a chemie včetně kabinetu“ (reg. č. CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0012580) je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je vybudování moderní laboratoře biologie a chemie včetně vybavení kabinetu odpovídajícímu současnému vývoji a moderním výukovým metodám pro praktické i teoretické vyučování tak, aby umožňovala rozšíření nových forem výuky a zvýšila zájem studentů o výuku přírodních věd, technických a řemeslných oborů a práci s digitálními technologiemi.

Nová laboratoř, která se na gymnáziu budovala během července a srpna 2020, je určena především pro výuku přírodovědného praktika a laboratorní techniky. Jistě ale najde využití i pro zpestření výuky přírodovědných předmětů, jako jsou biologie, chemie či fyzika. V laboratoři se nachází šestnáct pracovních míst pro žáky, kteří zde mohou sami provádět různé experimenty, sestavovat aparatury, mikroskopovat, pracovat s měřicím systémem Pasco apod. Vyučující má v laboratoři možnost využívat počítač, vizualizér i interaktivní dotykový panel a novou moderní digestoř, která je velkým přínosem pro provádění především demonstračních pokusů.

Projekt „Kombinované učebny pro výuku cizích jazyků a IVT včetně rekonstrukce školní počítačové sítě“ byl předložen v rámci 32. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu„Infrastruktura středních a vyšších odborných škol“ v prioritní ose 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů, a je spolufinancován Evropskou unií.
V projektu šlo o vybavení dvou kombinovaných učeben pro výuku cizích jazyků a předmětu IVT na Gymnáziu Dačice do srpna 2018. (Jeho součástí byla i úprava venkovního prostranství pro příjemnější trávení volného času a pořízení jedné kompenzační pomůcky – schodolezu.) V rámci projektu byla také navázána spolupráce s pěti základními školami, která má za úkol posílit rozvoj konkrétních klíčových kompetencí u žáků partnerských škol, a spolupráce s jedním zaměstnavatelem, jež zajišťuje propojení výstupů projektu s praxí.

Hlavním cílem projektu je zkvalitnění výuky a rozvoj klíčových kompetencí žáků, konkrétně práce s digitálními technologiemi a komunikace v cizích jazycích, což je zajištěno především díky novému vybavení, které plně odpovídá požadavkům na moderní způsob výuky.

Specifickými cíli projektu jsou například modernizace a digitalizace výuky informatiky a cizích jazyků včetně zapojení nových výukových metod, zvýšení využívání moderních informačních a digitálních technologií při výuce, zvýšení zájmu o studium informatiky a cizích jazyků na našem gymnáziu, zkvalitnění přípravy studentů v oblasti cizích jazyků a informačních a digitálních technologií pro další studium na vysoké škole, zlepšení uplatnitelnosti studentů na trhu práce či přiblížení výuky požadavkům praxe prostřednictvím spolupráce s potenciálním zaměstnavatelem.
Jak fungují média? Jak vznikají zprávy? Jak komunikovat s veřejností a jak se orientovat v informačním prostoru? Také tato témata řešil ...
Politologie a ekonomie v praxi. I tak by se dala nazvat výprava druháků a sextánů do senátu a České národní banky.
V úterý a středu 4. a 5. listopadu se vybraní studenti maturitních ročníků zúčastnili stáže v Nemocnici Jihlava.
Inspirativní setkání vizionářů a mladých pokračovatelů se již popáté konalo v Táboře.
Výprava za Harrym Potterem (a nejen za ním) – tak by se dal nazvat zájezd žáků 3. a 4. ročníku dačického gymnázia do Anglie.
Absolventi Gymnázia Dačice roku 1973, kteří si říkají Noskovy děti podle legendárního třídního učitele, dějepisáře a jazykáře Jana ...