Gymnázium Dačice | 70 let
×
Kritéria přijímacích zkoušek

Kritéria přijímacích zkoušek do čtyřletého i osmiletého gymnázia pro rok 2025/2026 jsou zveřejněna na webové úřední desce školy. Najdete je také na stránce Gymnázium/Studium/Přijímací zkoušky.

Z Dačic k formulím

Životní cesty absolventů Gymnázia Dačice bývají často nevyzpytatelné. Například Pavla Gellnera zavedla ta jeho až do týmu formule 2. V pátek 10. ledna o tom přišel vyprávět našim současným studentům...

2 minuty ke čtení vloženo před 4 týdny

Po studiu na Gymnáziu Dačice nastoupil Pavel Gellner na Fakultu strojního inženýrství VUT v Brně. "První tři roky strojařiny se musí vydržet. Poslední dva bych si dal klidně ještě pětkrát," komentoval absolvent oboru Automobilní a dopravní inženýrství svá vysokoškolská studia. Ve 3. ročníku se zapojil do soutěže Formula Student, mezinárodního projektu, ve kterém týmy studentů během jednoho roku navrhují, staví a testují závodní monoposty, s nimiž v létě soutěží na okruzích po celém světě. "O projektu jsem věděl a k týmu jsem se přidal už v prváku, ale nedalo se to skloubit se studiem, bylo to pro mě náročné, a tak jsem zase odešel." Pavel se soutěže účastnil tři roky po sobě a v týmu měl na starost práci na podvozku. A dařilo se. V sezóně 2016/2017 se vyšvihl ze 79. na 5. místo ve světovém žebříčku a v sezóně 2018/2019 byl tým VUT Brno 9. nejlepší na světě a 3. v Evropě.

O necelý rok později už se Pavel ucházel o místo v Charouz Racing System, kde pracoval dva roky na pozici mechanika. "Na přijímacím pohovoru jsem jim popisoval své inženýrské studium a zkušenosti ze soutěže Formula Student, analýzu dat z našich monopostů, a oni mi řekli: ´To je hezké, co nám tady říkáte, ale u nás začnete jako mechanik.´ Bylo to strašně fyzicky náročné, ale skvělá zkušenost," vzpomínal Pavel na své začátky ve formuli 2. V roce 2022 přešel na pozici Data Engineer ve formuli 3 a o rok později se dostal do jednoho z největších týmů v Evropě Van Amersfoort Racing se sídlem v Nizozemsku, kde v současné době pracuje na pozici Data Engineera formule 2. "Dvě auta má na starosti dvanáct lidí. Jsme rozdělení na dva týmy po šesti. Hlídáme technický stav vozidla, softwarové nastavení auta, hydrauliku, převodovku, starty, management paliva, performance vozidla a další věci, " popisuje svou náplň práce Pavel.

Přednáška Pavla Gellnera doplněná videi a fotografiemi ze soutěží i z jejich zákulisí byla nesmírně zajímavá a inspirativní. Zda ovlivní životní cesty našich současných studentů, ukáže teprve čas.

Vloženo Od
zpět nahoru