On-line vzdělávání - má to smysl!
Že je učení celoživotní proces, to je známá psychologická poučka. A tak asi nikoho nepřekvapí, že se učí i učitelé. Dnešní článek Vám jedno takové učení učitelů představí. A jakou jinou podobu by v současné době mohlo mít, než on-line.
2 minuty ke čtení vloženo před 4 rokyLetos o letních prázdninách jsem absolvovala osmitýdenní on-line kurz pro učitele angličtiny, pořádaný a sponzorovaný americkou vládou. Kurz byl zaměřený na rozvíjení kritického myšlení a rozšiřování kulturního povědomí u žáků. Mohla jsem si tak vyzkoušet distanční vzdělávání z pozice žáka.
Nejprve jsem absolvovala přípravný týdenní kurz, kde jsem se seznamovala s metodami práce v aplikacích, ve kterých pak samotná výuka probíhala. Bylo to podobné jako výuka v Teams, která teď funguje na naší škole.
Všichni moji spolužáci byli učitelé z různých evropských států. Nejprve jsme si založili profily s vlastní fotkou a seznámili se na chatu. Náš lektor Neil O´Flaherty, profesor na univerzitě ve Washingtonu D.C., nás po celou dobu kurzu osobně vedl, povzbuzoval a hodnotil naší práci. Náplní kurzu bylo čtení článků, sledování videí, psaní příspěvků do diskuzí, psaní esejí, vytváření výukových plánů, testování formou kvízů, nahrávání videí nebo podcastů. Každá odevzdaná práce byla hodnocena a ti z nás, kdo nasbírali dostatečný počet bodů, se na konci kurzu mohli těšit na certifikát.
Musím říci, že jsem se tedy o prázdninách opravdu nenudila. A přestože jsem letos nemohla nikam vycestovat, mohla jsem si díky on-line kurzu rozšířit vlastní obzory, upevnit a oprášit znalosti a hlavně získat nové dovednosti a zkušenosti. Při sdílení zkušeností s kolegy ze zahraničí jsem si uvědomila, že s problémy při distanční výuce se potýkáme všichni a všichni také máme stejný cíl: poskytovat kvalitní vzdělání navzdory všem překážkám. Věřím, že se nám to i v této situaci daří.
Mgr. Petra Uchytilová